-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Obligatoriskt avbrott
Aggressivare annonsvisning på Instagram: Går inte scrolla förbi

Tjänsten testar ny funktion med obligatoriska annonsavbrott för att fortsätta bläddra.
Instagram planerar att bli mer aggressiva i sin visning av annonser, och har nyligen börjat testa en funktion kallad "annonsavbrott" som tvingar användare att titta på en annons under en viss tid innan de kan fortsätta bläddra. Enligt publikationen The Verge är det användare som rapporterat att de upptäckt funktionen när de bläddrade igenom Instagram Stories och inlägg. Efter att ha scrollat en stund stoppades de av Instagram och tvingades titta på en annons med en nedräkningstimer innan de kunde fortsätta. Enligt informationen som fanns i anslutning till funktionen är annonsavbrott ett nytt sätt att visa annonser på Instagram, och ibland kan användare behöva se en annons innan de kan fortsätta bläddra.
Än så länge verkar annonsavbrotten enbart vara en form av test, men om Instagram bedömer utfallet som positivt kommer det troligtvis att införas i betydligt större testskala eller gå direkt till lansering för alla användare.