-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
Dubbel kontroll
BankID lägger till extra lager av säkerhet
Användare kan komma behöva identifiera sig med pass eller ID-kort vid känsliga ärenden.
BankID har nu en ny funktion som gör telefonsamtal säkrare. Tidigare kunde företag bara göra en extra säkerhetskontroll via webb och app, men nu kan de även göra det under samtal.
Detta betyder att en kund, förutom att använda sitt BankID, också behöver visa upp sitt svenska pass eller ID-kort. Detta hjälper företag att vara säkra på att de pratar med rätt person, särskilt vid viktiga ärenden som att dela känslig information, skriva avtal eller överföra mycket pengar.
Den nya funktionen fungerar ihop med "BankID i telefoni", vilket gör att en kund kan identifiera sig redan innan samtalet börjar. Detta gör att kundservice kan arbeta snabbare och ändå behålla en hög säkerhet. Målet är att minska risken för fel och göra hela processen tryggare för alla.