-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Dubbel kontroll
BankID lägger till extra lager av säkerhet

Användare kan komma behöva identifiera sig med pass eller ID-kort vid känsliga ärenden.
BankID har nu en ny funktion som gör telefonsamtal säkrare. Tidigare kunde företag bara göra en extra säkerhetskontroll via webb och app, men nu kan de även göra det under samtal.
Detta betyder att en kund, förutom att använda sitt BankID, också behöver visa upp sitt svenska pass eller ID-kort. Detta hjälper företag att vara säkra på att de pratar med rätt person, särskilt vid viktiga ärenden som att dela känslig information, skriva avtal eller överföra mycket pengar.
Den nya funktionen fungerar ihop med "BankID i telefoni", vilket gör att en kund kan identifiera sig redan innan samtalet börjar. Detta gör att kundservice kan arbeta snabbare och ändå behålla en hög säkerhet. Målet är att minska risken för fel och göra hela processen tryggare för alla.