-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Dubbel kontroll
BankID lägger till extra lager av säkerhet

Användare kan komma behöva identifiera sig med pass eller ID-kort vid känsliga ärenden.
BankID har nu en ny funktion som gör telefonsamtal säkrare. Tidigare kunde företag bara göra en extra säkerhetskontroll via webb och app, men nu kan de även göra det under samtal.
Detta betyder att en kund, förutom att använda sitt BankID, också behöver visa upp sitt svenska pass eller ID-kort. Detta hjälper företag att vara säkra på att de pratar med rätt person, särskilt vid viktiga ärenden som att dela känslig information, skriva avtal eller överföra mycket pengar.
Den nya funktionen fungerar ihop med "BankID i telefoni", vilket gör att en kund kan identifiera sig redan innan samtalet börjar. Detta gör att kundservice kan arbeta snabbare och ändå behålla en hög säkerhet. Målet är att minska risken för fel och göra hela processen tryggare för alla.