-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
Nytt rekord för Swish
Fler och dyrare swish-betalningar i årets Black Week

Den svarta veckan har blivit en av årets största handelshögtider, vilket märktes när Swish sammanställde Black Week.
För fjärde året i rad har Swish satt nytt rekord under Black Week och upplevt sin mest framgångsrika vecka någonsin. Under veckan genomfördes hela 15 miljoner Swish-betalningar till företag, en ökning med 30 procent jämfört med föregående år.
Helgen var särskilt intensiv med 6,6 miljoner betalningar från fredag till söndag, vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med samma period förra året. Lördagen markerade en toppnotering då det genomfördes upp till 6 700 betalningar per minut via Swish. Dessutom har snittbeloppet för betalningar till företag stigit från 416 kronor till 476 kronor sedan förra året.
Urban Höglund, vd på Swish, säger i ett pressmeddelande att “Med 15 miljoner Swish-betalningar till företag sätter vi nu rekord under Black Week för fjärde året i rad. Under shoppinghögtider som dessa blir det extra tydligt att svenskarna vill betala med Swish.”