-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
Raka spåret till Reels
Instagram ändrar fokus med ny design
Instagram testar ett nytt gränssnitt som öppnar appen direkt till Reels samt flyttar direktmeddelandeknappen.
Instagram har inlett ett test i Indien och Sydkorea där Reels blir den första flik användaren ser när appen öppnas. Stories ligger kvar högst upp, men direktmeddelandeknappen har flyttats till mitten av navigeringsfältet och Reels-fliken ligger nu på andra plats. Användaren kan svepa mellan flikarna för att växla vy.
I den omarbetade följafliken finns tre vyer: Allt med rekommenderat innehåll från konton du följer, Vänner med inlägg från gemensamma kontakter och Senaste med de senaste inläggen och Reels. Instagram säger att testet just nu är begränsat till ett mindre antal användare, men målet är en global utrullning. Företaget rapporterade nyligen att de har över 3 miljarder aktiva användare per månad och att korta videor delas 4,5 miljarder gånger över koncernens plattformar, därför vill man lyfta fram Reels och direktmeddelanden i appens gränssnitt.