- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Glasögon och armband i samarbete
Meta presenterar glasögon med inbyggd skärm
        I samarbete med Ray-Ban har man tagit fram glasögon med inbyggd skärm.
Meta har presenterat Ray-Ban Display, AI-glasögon med en högupplöst helfärgsdisplay som syns bara när användaren vill och är dold när den inte behövs. Displayen sitter utanför det huvudsakliga synfältet för att användaren snabbt ska kunna läsa meddelanden, se bilder eller få hjälp av Meta AI utan att bli avledd från det som händer runt omkring.
Glasögonen levereras med Meta Neural Band, ett lättviktigt armband med EMG-sensorer som tolkar muskelsignaler. Det innebär att det med subtila fingerrörelser går att tysta notiser, bläddra i innehåll eller zooma in på kameravyer utan att röra glasögonen eller ta fram telefonen. Meta säger dock att det handlar om att enkelt kunna få information och utföra uppgifter, och inte om att ha motsvarande en mobil i ansiktet.
Tillsammans gör glasögon och armband det möjligt att följa med i konversationer med realtidstextning och -översättning, göra videosamtal, få promenadnavigering och styra musik med gester. Funktionen förhandsvisar även fotografier och videoklipp i realtid för enkel delning direkt från glasögonen.
Priset börjar på 799 dollar för både glasögon och armband. Produkten släpps i utvalda butiker i USA den 30 september, och utvidgas till Kanada, Frankrike, Italien och Storbritannien i början av 2026.