- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Populärast hos bluffmakarna
Microsoft vanligast för nätbedrägerier
        Microsoft hamnar återigen överst på den icke åtråvärda listan över företag som är populära hos bluffmakare.
            Annons
            
Det är en mycket vanlig form av bedrägeri att de kriminella utger sig för att representera eller komma från storföretag för att lura sina offer att lita på dem.
Nu har Check Point Research (CPR) presenterat sin Brand Phishing Ranking för tredje kvartalet 2024, och Microsoft ligger kvar som ohotad etta med hela 61 procent, medan Apple ligger kvar på en andra plats med 12 procent.
Andra kvartalets trea Linkedin som då fick 7 procent halt ramlat ut från tio i topp-listan. Ny trea är Google med 7 procent före Facebook på fjärde plats med 3 procent.
            Annons
            
Tio i topp-listan har dessutom fått två nykomlingar i form av handelssajten Alibaba på sjunde plats med 1,1 procent, och Adobe på åttonde plats med 0,8 procent.