-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
Återkommande betalningar
Nu kommer den nya betalfunktionen i Swish
Med nästa uppdatering som kommer i dagarna får Swish en ny funktion för återkommande betalningar och prenumerationer.
I våras skrev vi att Swish förberedde en ny funktion för återkommande betalningar. Med denna funktion blir det möjligt att till exempel göra månadsöverföringar eller betala prenumerationer på tjänster med Swish.
Nu meddelar man att funktionen rullas ut i dagarna och kommer med nästa uppdatering av Swish-appen.
– I dagarna kommer Swish-användarna kunna se en förändring i appen i samband med en ny appversion som släpps, nämligen en ny knapp för automatiska betalningar. Det här är en del av utrullningen av en sedan länge efterfrågad tjänst, som möjliggör för användarna att göra återkommande och automatiska betalningar till företag via Swish, skriver Pär Ekroth, Chief Commercial Officer på Swish.
I en undermeny i Swish-appen kommer du att kunna se och ta bort medgivanden till återkommande betalningar framöver.
Funktionen kan bara användas av företag för att ta betalt för prenumerationer och andra månadsvisa betalningar. Swish arbetar separat med att göra en liknande funktion för återkommande privata betalningar, till exempel överföring av månadspeng till barn, men den funktionen är separat från företagstjänsten och kommer inte med den här uppdateringen. Funktionen kommer att rulla ut stegvis så att Swish kan upptäcka eventuella problem innan den är skarp för samtliga användare. Därför kan det dröja olika länge innan funktionen dyker upp i din mobil.