-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Återkommande betalningar
Nu kommer den nya betalfunktionen i Swish

Med nästa uppdatering som kommer i dagarna får Swish en ny funktion för återkommande betalningar och prenumerationer.
I våras skrev vi att Swish förberedde en ny funktion för återkommande betalningar. Med denna funktion blir det möjligt att till exempel göra månadsöverföringar eller betala prenumerationer på tjänster med Swish.
Nu meddelar man att funktionen rullas ut i dagarna och kommer med nästa uppdatering av Swish-appen.
– I dagarna kommer Swish-användarna kunna se en förändring i appen i samband med en ny appversion som släpps, nämligen en ny knapp för automatiska betalningar. Det här är en del av utrullningen av en sedan länge efterfrågad tjänst, som möjliggör för användarna att göra återkommande och automatiska betalningar till företag via Swish, skriver Pär Ekroth, Chief Commercial Officer på Swish.
I en undermeny i Swish-appen kommer du att kunna se och ta bort medgivanden till återkommande betalningar framöver.
Funktionen kan bara användas av företag för att ta betalt för prenumerationer och andra månadsvisa betalningar. Swish arbetar separat med att göra en liknande funktion för återkommande privata betalningar, till exempel överföring av månadspeng till barn, men den funktionen är separat från företagstjänsten och kommer inte med den här uppdateringen. Funktionen kommer att rulla ut stegvis så att Swish kan upptäcka eventuella problem innan den är skarp för samtliga användare. Därför kan det dröja olika länge innan funktionen dyker upp i din mobil.