-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
Nu ska villkoren granskas
Operatörer granskas av PTS

Post- och telestyrelsen vill ta reda på om operatörer verkligen följer reglerna för uppsägning av abonnemang.
Post- och telestyrelsen (PTS) har inlett en granskning för att säkerställa att operatörer följer reglerna kring uppsägning av abonnemang. Man nämner inte några operatörer vid namn utan konstaterar bara att det handlar om “ett antal aktörer”, samt att granskningen är en del av myndighetens ordinarie arbete och baseras inte på inkomna klagomål.
Enligt gällande bestämmelser har slutanvändare rätt att när som helst, efter bindningstidens utgång och en automatisk förlängning av avtalet, säga upp sitt abonnemang. Det inkluderar att uppsägningstiden inte får överstiga en månad samt att uppsägningen ska kunna genomföras utan extra kostnader. Dessa regler är utformade för att underlätta för användare att byta operatör, något som PTS ska undersöka.
De företag som berörs av granskningen har fått frågor som ska besvaras senast den 5 maj 2025.