-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Omöjligt att backa
Sonos app-kaos fortsätter: Gamla appen död

Sonos planer att backa till den gamla versionen av appen har visat sig vara omöjligt.
Efter den massiva kritiken och tekniska problem som Sonos drabbades av med lanseringen av sin nya app, har företaget försökt lösa problemet på olika sätt. Det senaste försöket var tänkt att bli att backa fullständigt och återlansera den föregående generationen av Sonos-appen. Det har dock visat sig vara omöjligt.
Nu meddelar Sonos VD Patrick Spence att planen att återlansera den gamla appen har gått i stöpet eftersom den helt enkelt inte längre fungerar. Orsaken är att i samband med att den nya appen lanserades gjordes även uppgraderingar på servrarna, vilket skulle resultera i att en återpublicering av den gamla appen inte skulle lösa några problem utan tvärtom förvärra situationen.
Spence säger också att Sonos-plattformens ursprungliga arkitekt har fått tillbaka ansvaret, och att företaget har samlat ihop de allra bästa och mest erfarna ingenjörerna som de har för att arbeta med appen tills den är fixad.