-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Ingen reklam för prenumeranter
Reklam till betalande Spotify användare berodde på bugg

Efter att en bugg orsakat reklamuppspelning för prenumeranter går ny Spotify ut och förnekar reklamrykten.
Spotify har idag dementerat upprepade rykten om att man skulle ha planer på att införa reklam för tjänstens Premium-användare. Upphovet baserar sig troligtvis på att vissa prenumeranter rapporterat att de under de senaste månaderna stött på reklam. Nu har dock Spotify förtydligat att upplevelsen förblir reklamfri för prenumeranter. Orsaken till dessa enstaka fall visar sig vara en teknisk bugg.
Parallellt pågår förberedelserna för lanseringen av ett nytt abonnemang, benämnt Music Pro. Tjänsten, som siktar på att erbjuda förlustfritt ljud och exklusiva funktioner, är en del av företagets satsning på att vidareutveckla sin position på marknaden. Även om detaljerna kring Music Pro fortfarande är oklara, pekar tidigare kommentarer på att lanseringen kan ske under 2025, trots de förseningar som tidigt var förväntade.