-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
Ingen reklam för prenumeranter
Reklam till betalande Spotify användare berodde på bugg

Efter att en bugg orsakat reklamuppspelning för prenumeranter går ny Spotify ut och förnekar reklamrykten.
Spotify har idag dementerat upprepade rykten om att man skulle ha planer på att införa reklam för tjänstens Premium-användare. Upphovet baserar sig troligtvis på att vissa prenumeranter rapporterat att de under de senaste månaderna stött på reklam. Nu har dock Spotify förtydligat att upplevelsen förblir reklamfri för prenumeranter. Orsaken till dessa enstaka fall visar sig vara en teknisk bugg.
Parallellt pågår förberedelserna för lanseringen av ett nytt abonnemang, benämnt Music Pro. Tjänsten, som siktar på att erbjuda förlustfritt ljud och exklusiva funktioner, är en del av företagets satsning på att vidareutveckla sin position på marknaden. Även om detaljerna kring Music Pro fortfarande är oklara, pekar tidigare kommentarer på att lanseringen kan ske under 2025, trots de förseningar som tidigt var förväntade.