-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
Ingår för Galaxy Z-mobiler
Trasig mobil? Samsung kan nu komma hem till dig och laga den gratis

Med en fullt utrustad servicebil kan Samsungs kunder nu, när telefonen gått sönder, slippa ta sig till en serviceverkstad, utan istället få telefonen reparerad vid hembesök.
Sedan en kort tid tillbaka har Samsung en mobil serviceverkstad som lagar mobiltelefoner och gör hembesök i Stockholmsområdet. Precis som ett besök i en serviceverkstad så är hembesöken gratis, så länge som reparationen täcks av Samsungs garanti- och servicevillkor. Tanken med tjänsten med reparationer vid hembesök, är att kunder ska få snabbare tillgång till reparationer på ett smidigt sätt och givetvis att det ska gå snabbare. Kunder, och det handlar om de som har Galaxy Flip eller Galaxy Fold 5, 6 eller 7 samt Flip 7 FE, bokar tid via Samsungs support och teknikern hör sedan av sig direkt till kunden för att meddela ankomsttid och reparationen utförs inom cirka en timme.
Reparationerna utförs alltså utanför kundens bostad i den fullt utrustade servicebilen. Tjänsten har redan varit igång en kort tid och på Samsungs webbplats finns flera positiva recensioner av kunder som använt tjänsten. Där uppges att teknikern kom fram innan angiven tid, att mobilen lagas på ungefär en timme och att tjänsten som helhet uppskattas som ett sätt att som kund spara tid.
Service på plats med den här servicebilen är en del av det som kallas Samsung Galaxy Z-Series Premium Service och kompletterar de serviceverkstäder som erbjuder det här i sina egna lokaler, för tillfället endast Mcare Stockholm och Mcare Göteborg. Premiumsupporten inkluderar förutom möjligheten till service hemma även förtur i support, expressreparaton av vissa fel och möjlighet att låna en telefon medan din egen är inne för lagning.
Service på plats är enbart tillgänglig i viss utvalda delar av Stockholm, närmare bestämt i följande områden: Stockholm, Nacka, Saltsjö-Boo, Saltsjöbaden, Tyresö, Haninge, Huddinge, Skogås, Tullinge, Bromma, Vällingby, Spånga, Kista, Hässelby, Bromma, Solna, Tomteboda, Sundbyberg, Järfälla, Lidingö, Danderyd, Täby, Sollentuna, Upplands Väsby, Tumba, Botkyrka, Ekerö, Västerhaninge, Dalarö, Vendelsö, Värmdö, Gustavsberg, Vallentuna, Åkersberga, Märsta, Rosersberg Sigtuna, Arlanda, Kungsängen och Upplands Bro.