-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Svårt med abonnemang
Tre teleoperatörer på Råd & Röns skamlista

Abonnemangsproblem och luddiga priser har fått tre operatörer att hamna bland de sju värsta på listan.
Råd & Rön har släppt sin skamlista för 2024 med de bolag som har fått flest anmälningar under året, vilket innebär att det knappast är en eftersträvansvärd prestation att hamna på den.
De tre första/värsta företagen är i tur och ordning By Métis (529 anmälningar) som tar betalt för att säga upp människors abonnemangstjänster. Tvåa blev Dinbilgaranti (369 anmälningar) som skickar ut erbjudanden som ser ut som fakturor, vilket har lurat sin beskärda del av människor, och på tredje plats hamnade Bedomahalsa.com (340 anmälningar) med hälsotester som verkar vara gratis som men som inte alls är det.
Tele2, Telia och Telenor
Sedan är det dags för teleoperatörer, för på fjärde plats kommer Tele2 (279 anmälningar) för att det är svårt att säga upp abonnemang, Telia ligger femma (227 anmälningar) av samma anledning som Tele2.
Klarna tränger sig in på sjätte plats (196 anmälningar), men sedan är det åter dags för en teleoperatör i form av Telenor (145 anmälningar) på grund av att kunder känt sig lurade när de fått ett pris men inte information att det bara gäller under en viss tid för att sedan bli dyrare.