-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 2): Mobiltillverkarnas framtidsutsikter
-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
Svårt med abonnemang
Tre teleoperatörer på Råd & Röns skamlista
Abonnemangsproblem och luddiga priser har fått tre operatörer att hamna bland de sju värsta på listan.
Råd & Rön har släppt sin skamlista för 2024 med de bolag som har fått flest anmälningar under året, vilket innebär att det knappast är en eftersträvansvärd prestation att hamna på den.
De tre första/värsta företagen är i tur och ordning By Métis (529 anmälningar) som tar betalt för att säga upp människors abonnemangstjänster. Tvåa blev Dinbilgaranti (369 anmälningar) som skickar ut erbjudanden som ser ut som fakturor, vilket har lurat sin beskärda del av människor, och på tredje plats hamnade Bedomahalsa.com (340 anmälningar) med hälsotester som verkar vara gratis som men som inte alls är det.
Tele2, Telia och Telenor
Sedan är det dags för teleoperatörer, för på fjärde plats kommer Tele2 (279 anmälningar) för att det är svårt att säga upp abonnemang, Telia ligger femma (227 anmälningar) av samma anledning som Tele2.
Klarna tränger sig in på sjätte plats (196 anmälningar), men sedan är det åter dags för en teleoperatör i form av Telenor (145 anmälningar) på grund av att kunder känt sig lurade när de fått ett pris men inte information att det bara gäller under en viss tid för att sedan bli dyrare.