-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Vägleder och ber om ursäkt i mail
Google till Chromecast-användare: Det här händer nu

I ett nytt mail till de som har någon av de drabbade Chromecast-enheterna ber Google om ursäkt för de problem som varit och vägleder. Alla har dock inte fått mailet.
Det är nu tio dagar sedan stora Chromecast-problem uppdagades. Enheterna kunde inte användas och Google har fortfarande inte bekräftat vad som var orsaken till problemet. Nu har de dock skickat ut ytterligare ett mail, utöver det som sändes ut i slutet av förra veckan.
I det nya mailet meddelar Google att de som inte agerat och fabriksåterställt sin enhet nu åter ska ha en Chromecast som fungerar. Den har helt enkelt mottagit den uppdatering som åtgärdar det ursprungliga problemet, så länge enheten hela tiden varit uppkopplad mot internet.
De som däremot i felsöknings- och problemlösningssyfte fabriksåterställt sin enhet måste först uppdatera till den senaste verisonen av Google Home-appen (3.30.1.6 för Android och 3.30.106 för iOS) för att kunna installera sina enheter på nytt. Den nya appen är släppt, men det kan ta ytterligare några dagar innan alla ser uppdateringen i appbutikerna meddelar Google. Ser du inte den nya versionen behöver du alltså avvakta och sedan försöka igen om någon dag.