-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Vägs ände för Symfonisk-högtalarna
Ikea och Sonos går skilda vägar

Inga nya Symfonisk-högtalare, men de som finns får support ett tag till.
Ikea och Sonos har avslutat sitt samarbete kring högtalarserien Symfonisk, som startade 2019. Sonos bekräftar detta för publikationen The Verge och meddelar att nuvarande lager av högtalare kommer att säljas ut i Ikea-butiker globalt. Produkterna kommer fortfarande att få mjukvaruuppdateringar och fungerar med Sonos-appen, Spotify Connect och Apples AirPlay.
Det finns ingen officiell, detaljerad förklaring på varför samarbetet avslutades. Varken Ikea eller Sonos har pekat ut en specifik orsak, beslutet verkar ha varit en strategisk omvärdering där båda parter valt att inte gå vidare med nya gemensamma produkter. Sonos har meddelat att de kommer att fortsätta stödja och uppdatera de befintliga produkterna, vilket tyder på att avslutet inte var kopplat till tekniska problem eller missnöje med produkterna, utan snarare en naturlig fas i samarbetets utveckling.