-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Vägs ände för Symfonisk-högtalarna
Ikea och Sonos går skilda vägar
Inga nya Symfonisk-högtalare, men de som finns får support ett tag till.
Ikea och Sonos har avslutat sitt samarbete kring högtalarserien Symfonisk, som startade 2019. Sonos bekräftar detta för publikationen The Verge och meddelar att nuvarande lager av högtalare kommer att säljas ut i Ikea-butiker globalt. Produkterna kommer fortfarande att få mjukvaruuppdateringar och fungerar med Sonos-appen, Spotify Connect och Apples AirPlay.
Det finns ingen officiell, detaljerad förklaring på varför samarbetet avslutades. Varken Ikea eller Sonos har pekat ut en specifik orsak, beslutet verkar ha varit en strategisk omvärdering där båda parter valt att inte gå vidare med nya gemensamma produkter. Sonos har meddelat att de kommer att fortsätta stödja och uppdatera de befintliga produkterna, vilket tyder på att avslutet inte var kopplat till tekniska problem eller missnöje med produkterna, utan snarare en naturlig fas i samarbetets utveckling.