-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
Vägs ände för Symfonisk-högtalarna
Ikea och Sonos går skilda vägar

Inga nya Symfonisk-högtalare, men de som finns får support ett tag till.
Ikea och Sonos har avslutat sitt samarbete kring högtalarserien Symfonisk, som startade 2019. Sonos bekräftar detta för publikationen The Verge och meddelar att nuvarande lager av högtalare kommer att säljas ut i Ikea-butiker globalt. Produkterna kommer fortfarande att få mjukvaruuppdateringar och fungerar med Sonos-appen, Spotify Connect och Apples AirPlay.
Det finns ingen officiell, detaljerad förklaring på varför samarbetet avslutades. Varken Ikea eller Sonos har pekat ut en specifik orsak, beslutet verkar ha varit en strategisk omvärdering där båda parter valt att inte gå vidare med nya gemensamma produkter. Sonos har meddelat att de kommer att fortsätta stödja och uppdatera de befintliga produkterna, vilket tyder på att avslutet inte var kopplat till tekniska problem eller missnöje med produkterna, utan snarare en naturlig fas i samarbetets utveckling.