-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Vägs ände för Symfonisk-högtalarna
Ikea och Sonos går skilda vägar
Inga nya Symfonisk-högtalare, men de som finns får support ett tag till.
Ikea och Sonos har avslutat sitt samarbete kring högtalarserien Symfonisk, som startade 2019. Sonos bekräftar detta för publikationen The Verge och meddelar att nuvarande lager av högtalare kommer att säljas ut i Ikea-butiker globalt. Produkterna kommer fortfarande att få mjukvaruuppdateringar och fungerar med Sonos-appen, Spotify Connect och Apples AirPlay.
Det finns ingen officiell, detaljerad förklaring på varför samarbetet avslutades. Varken Ikea eller Sonos har pekat ut en specifik orsak, beslutet verkar ha varit en strategisk omvärdering där båda parter valt att inte gå vidare med nya gemensamma produkter. Sonos har meddelat att de kommer att fortsätta stödja och uppdatera de befintliga produkterna, vilket tyder på att avslutet inte var kopplat till tekniska problem eller missnöje med produkterna, utan snarare en naturlig fas i samarbetets utveckling.