-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
När en kamp inte är tillräckligt
Bluesky tar sikte på Instagram

Med nya tjänsten Flashes tar X-konkurrenten Bluesky upp kampen även med Instagram.
Den snabbt växande sociala medieplattformen Bluesky introducerar nu en ny funktion som man hoppas ska locka över Instagram-användare. Den fristående appen heter Flashes och är tänkt som ett alternativ för dem som uppskattar bild- och videodelning.
Med Flashes kan användare posta antingen upp till fyra bilder eller ett videoklipp på en minut per inlägg. Dessa begränsningar speglar de som finns på Bluesky, vilket skapar en enhetlig upplevelse mellan plattformarna. Allt innehåll som delas via Flashes publiceras automatiskt även på Bluesky, och kommentarer synkroniseras mellan de två plattformarna. Det innebär att användare kan interagera sömlöst oavsett vilken app de använder.
Planen är att lansera en publik betaversion av Flashes publikt under nästa vecka.
Det ska även finnas planer på att längre fram att lansera en liknande app som enbart fokuserar på videoklipp, vilket skulle sätta Bluesky i direkt konkurrens med populära videoplattformar som TikTok.