-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
Extra säkerhet för kunder
Extra skyddsåtgärder för SEB-kunder – försvårar bedrägerier

SEB genomför en rad åtgärder för att skydda sina kunder mot bedrägerier.
Banken SEB har introducerat nya åtgärder i syfte att minska bedrägerier mot sina kunder. Dessa inkluderar exempelvis en tidsfördröjningsfunktion som låter kunderna stoppa misstänkta bedrägliga överföringar, vilket är en tjänst som blev tillgänglig den 4 juni.
Redan i maj lanserade man möjligheten att inaktivera utlandsöverföringar helt från sina konton, och i mitten av juni kommer man att lansera en säkerhetsfunktion som kallas dubbelsignering. Funktionen kräver att en närstående till kunden också godkänner överföringar innan de genomförs. Den har tidigare varit tillgänglig för företagskunder och kommer nu att erbjudas även till privatkunder.
Redan tidigare har man även lagt till exempelvis beloppsbegränsningar för överföringar med Swish.