-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Extra säkerhet för kunder
Extra skyddsåtgärder för SEB-kunder – försvårar bedrägerier

SEB genomför en rad åtgärder för att skydda sina kunder mot bedrägerier.
Banken SEB har introducerat nya åtgärder i syfte att minska bedrägerier mot sina kunder. Dessa inkluderar exempelvis en tidsfördröjningsfunktion som låter kunderna stoppa misstänkta bedrägliga överföringar, vilket är en tjänst som blev tillgänglig den 4 juni.
Redan i maj lanserade man möjligheten att inaktivera utlandsöverföringar helt från sina konton, och i mitten av juni kommer man att lansera en säkerhetsfunktion som kallas dubbelsignering. Funktionen kräver att en närstående till kunden också godkänner överföringar innan de genomförs. Den har tidigare varit tillgänglig för företagskunder och kommer nu att erbjudas även till privatkunder.
Redan tidigare har man även lagt till exempelvis beloppsbegränsningar för överföringar med Swish.