-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Fortfarande ingen lösning
Google ber om ursäkt för Chromecast-stoppet – skickar brev till berörda kunder
Flera kunder har fått e-post från Google där Google ber om ursäkt för de problem som drabbat kunderna, att Chromecast inte alls fungerar.
Uppdatering 13 mars, 21.30: Google har löst problemet och en uppdatering är på väg. Läs mer här.
Brevet har skickats till kunder via e-post och flera kunder har rapporterat om detta på olika forum. Det verkar dock som långt ifrån alla berörda fått något meddelande.
I meddelandet bekräftar Google att ett avbrott har skett i funktionen för Chromecast andra generationen och Chromecast Audio. Man säger ingeting om orsaken men säger sig förstå att kunder är uppretade.
Brevet innehåller ingen lösning på problemet eller någon tidsplan för när det kan vara löst. Istället hänvisar Google till en särskild webbsida på Nests forum, men där visas än så länge heller ingen ny information. Det är dock där enligt Google som användare kan följa arbetet med en lösning och få information när den är på plats.
Problemen med Chromecast upptäcktes i söndags och har sedan dess gjort flera Chromecast-modeller oanvändbara. Google har tidigare avrått från att fabriksåterställa sin enhet när den inte fungerar, utan det främsta rådet just nu är att bara vänta på att Google arbetar fram en lösning.
Tills vidare är alla berörda Chromecast-enheter obrukbara.
Brevet i sin helhet säger följande:
"Vi kontaktar dig på grund av en störning som påverkar Chromecast (2:a generationen) och Chromecast Audio-enheter. Vi ber om ursäkt för problemet och förstår din frustration. Vi arbetar för att släppa en lösning så snart som möjligt och kommer att dela uppdateringar och vägledning på Nest Community-sidan. Vi uppskattar ditt tålamod medan vi arbetar med att lösa problemet."
Relaterade artiklar
-
Visa dina bilder på en större skärm med Chromecast eller Google TV
-
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
Google till Chromecast-användare: Det här händer nu
-
Fabriksåterställd Chromecast – här är Googles verktyg för att rädda den
-
Så anpassar du Chromecast med Google TV för ett renare gränssnitt
-
Stor uppdatering för Chromecast med Google TV