-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Tappet fortsätter
Iphone tappar mark i USA
För tredje kvartalet i rad sjunker andelen aktiverade Iphones bland nya mobiler.
Annons
Iphone har under lång tid legat på ungefär 40 procent av alla aktivare nyköpta mobiler, men för tredje kvartalet i rad sjunker nu den andelen och når de lägsta nivåerna på flera år. Enligt Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) har den siffran nu sjunkit till 33 procent. Andelen mobiler som används är dock högre, vilket enligt CIRP indikerar att det är allt färre som köpa nya Iphone-mobiler. Enligt företagets analytiker kan minskningen bero på att Iphones håller en sådan kvalitet att de inte behöver bytas ut speciellt ofta, att de senaste modellerna inte har erbjudet speciellt många stora uppgraderingar, och att Iphone prismässigt tillhör kategorin dyra flaggskeppsmobiler.