-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
Tappet fortsätter
Iphone tappar mark i USA

För tredje kvartalet i rad sjunker andelen aktiverade Iphones bland nya mobiler.
Annons
Iphone har under lång tid legat på ungefär 40 procent av alla aktivare nyköpta mobiler, men för tredje kvartalet i rad sjunker nu den andelen och når de lägsta nivåerna på flera år. Enligt Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) har den siffran nu sjunkit till 33 procent. Andelen mobiler som används är dock högre, vilket enligt CIRP indikerar att det är allt färre som köpa nya Iphone-mobiler. Enligt företagets analytiker kan minskningen bero på att Iphones håller en sådan kvalitet att de inte behöver bytas ut speciellt ofta, att de senaste modellerna inte har erbjudet speciellt många stora uppgraderingar, och att Iphone prismässigt tillhör kategorin dyra flaggskeppsmobiler.